Oficjalna maskotka

REKSIO







Jeśli zapytacie mieszkańców różnych części Polski o symbol Bielska-Białej, część wskaże pewnie legendarnego Fiata 126p, a inna część równie legendarnego Reksia. Tego samego Reksia, któremu w tym roku „stuknęło” 50 lat. To pół wieku obcowania z tym przemiłym psiakiem przez kilka pokoleń mieszkańców wielkich miast i małych wiosek, zresztą nie tylko w Polsce. A Reksio promował wychowanie poprzez sport, co było zamysłem jego „taty” Lechosława Marszałka. Stąd m.in. odcinek pod tytułem „Reksio sportowiec”. Bohater bajki świetnie pływał, biegał, rywalizował w ping-ponga, wędrował po górach, a w odcinku „Reksio i Paw” – grał w siatkówkę... balonem!
 

Reksio świętował w 2017 roku swoje 50. urodziny – jak zawsze zresztą: z dziećmi. To symbol Bielska-Białej, tu narodził się w głowie i rękach wybitnego twórcy Lechosława Marszałka. Reksio towarzyszył dzieciom w ciężkich czasach poprzedniego systemu, ale także w wolnej Polsce. Uczył właściwego wychowania, szacunku dla sąsiadów, pokazywał, że trzeba dbać o higienę i ruch na świeżym powietrzu.

Marzeniem każdego klubu jest posiadanie maskotki, która może być bliska Kibicom i ich dzieciom, ale też miastu czy regionowi, skąd wywodzi się ten klub. Naszym pragnieniem było to, by maskotką naszego klubu stał się właśnie Reksio.

Reksio jest oficjalną maskotką bielskich siatkarek od sezonu 2017/2018. Stało się to możliwe dzięki akcji crowdfundingowej - w zamian za wsparcie akcji każdy kibic, który dołączył do akcji, otrzymał nagrodę z puli przygotowanej specjalnie na tę okazję! Oprócz gadżetów, karnetów i innych klubowych pamiątek dotyczących akcji, do wyboru były m.in. wspólny trening z bielskim zespołem, kolacja z wybraną siatkarką, udział w sesji zdjęciowej do nowego kalendarza czy wizyta Reksia na urodzinach. Dodatkowo imię i nazwisko każdego, kto wziął udział w akcji, zostało wypisane na koszulce, w którą jest ubrany Reksio podczas meczów.

Crowdfunding to forma finansowania różnego rodzaju projektów przez społeczność, która jest lub zostanie wokół tych projektów zorganizowana. Przedsięwzięcie jest w takim przypadku finansowane poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat dokonywanych przez osoby zainteresowane projektem


 

patroni medialni